För varje dag som går blir det viktigare och viktigare att synas på digitalt. Det räcker inte längre med att bara finnas där, utan man måste idag arbeta aktivt med sin webbplats.

Det är nu företagen börjar inse detta och lägger därför mer resurser på en bättre hemsida. När vi pratar om att synas är det PR, sociala medier, sökmotoroptimering, sökannonsering, epostmarknadsföring och specifika egendefinierade kampanjer.

PR – Inte bara i tidningsform

Pressmeddelanden kommuniceras ut via webben och andra specifika tjänster. För att få upp sidan högre på Google kan även PR vara ett av många arbetssätt.

Sociala medier

Facebook, Twitter och Google+, Instagram är fenomen som är här för att stanna ett bra tag. Inom detta område sker en väldigt snabb vidareutveckling och här gäller det att hänga med. Vi ser till att ni redan idag ligger först.

Sökmotoroptimering är färsk kunskap

Vi har arbetat med sökmotoroptimering sedan Google kom till och mycket av detta arbete är ren kunskap. Vi brukar i våra föranalyser alltid skapa en utvecklingsrapport för framtida sökmotoropimering. Vi håller även utbildningar inom området för webbchefer och personer som ansvarar för hemsidans innehåll. I grund och botten gäller det att ha en hemsida som är rätt utvecklad med få fel och sökmotorvänliga verktyg. Lägger man till kunskap på detta blir det svårt att misslyckas. Läs mer om sökmotoroptimering

Sökannonsering via exempelvis Google AdWords

Sponsrade länkar innebär att man annonserar exempelvis på Google. Du lägger märke till dessa länkar du du själv söker på Google. Länkarna placerar sig oftast högst upp eller på höger sida. Om du själv annonserar via Google AdWords och andra nätverk kan man även välja att synas på utvalda webbplatser som är med i nätverket. Detta är ett effektivt sätt att nå sin målgrupp. Det finns även en hel del andra annonsnätverk som man kan gå med i, man ska inte stirra sig blind kring Googles tjänster.

E-postmarknadsföring viktigt med rätt verktyg

E-postmarknadsföring är ett viktigt komplement till den vanliga marknadsföringen. Väljer man rätt strategi och gör utskicken intressanta kommer de att uppskattas. Vi hjälper er med både strategi och löpande arbete. Det är även väldigt viktigt att man använder rätt verktyg för att utskicken inte ska hamna i mottagarens skräppost. Ett nyhetsbrev ska kanske inte vara ett nyhetsbrev utan det viktiga är att hitta något som intresserar mottagaren.

Hitta nya kanaler

3on kan hjälpa er att hitta nya sätt att hitta era målgrupper. Vi är kreativa och duktiga på att ta fram en idé och sedan genomföra detta enligt en fastställd plan.